Emilia Käsitöö

www.emicraft.com

Sculpey’st ja muudest polümeersavidest

Tihti tuleb masendus peale, kui loen eestimaiseid käsitööd puudutavaid foorumeid ja blogisid, kus kõiki polümeersavisid kutsutakse üldnimetusega “FIMO”. Ma mõistan, et see oli üks esimesi polümeersavisid, mida laiemale publikule ja huvilistele tutvustati ja pakuti, kuid see ei tähenda, et need mitmed ja mitmed erinevate omaduste ja küpsetustemperatuuridega polümeersavid peaksid kandma ühte üldistavat nime.

Kui käsitööline oma heegeldatud/kootud/voolitud asja kusalgi demonstreerib, siis ta enamasti loetleb töös kasutatud materjalid üles, kuid polümeersavidega töötamisel näen ma ainult seda üldistavat nime. Kurb hakkab.

(Ja ma ei räägi kõikidest! Alati on ka erandeid ja aitäh teile!)

Võibolla on polümeersavi meile veel liiga uus asi, et erinevate brändide ja nende omadustel vahet teha ja elu lihtsamaks muutmiseks kasutataksegi üldnimetust. Ma loodan, et lähimal ajal see muutub: inimesed hakkavad rohkem voolima, rohkem tehnikaid kasutama – võibolla mõtlevad ise midagi välja ning hakkavad erinevate polümeersavide erinevaid omadusi hindama.

Sain hingelt ära, aitäh!

3 august, 2008 - Posted by | arvamused, polümeersavi

3 kommentaari »

  1. Mul tuli sellega seoses üks koolijutt, kus räägiti, et äärmiselt rumala mulje jätad, kui nimetad kõiki kipsplaate “Gyproc`iteks”. On olemas ju teisi firmasid nagu “Knauf” näiteks. He-he.
    Tegelikult tahtsin öelda, et mina olen üks neist, kes ei kasuta sellist terminit nagu “Fimo” ma kasutan pigem üldistatavat nimetust polümeersavi, kuna mul on kombeks neid omavahel segada.

    kommentaar kirjutas Lucy | 3 august, 2008 | Vasta

  2. Tervitused! Teema on aktuaalne küll… mulle meeldib Marianne S-i (http://www.heegeldab.blogspot.com/) poolt laiemalt kasutusele võet´termin voolimass aga kasutan vahel ka polümeersavi üldnimetusena…

    Sculpey´d pole tänaseni proovinud, ent Donna Kato polümeersavi hakkab vaikselt tuttavaks saama. Ja oma katsetajaloomust teades, küllap on see vaid aja (ja vahendite) küsimus…

    Leina

    P.S. See blog on väga tore leid! Loodan mõnel lähimal vabal päeval pikemalt ringi vaadata…

    kommentaar kirjutas Leina | 4 august, 2008 | Vasta

  3. Your blog is interesting!

    Keep up the good work!

    kommentaar kirjutas Alex | 17 august, 2008 | Vasta


Lisa kommentaar

