Emilia Käsitöö

www.emicraft.com

Studio by Sculpey tugevuse test

“Oma eelmises postituses ma andsin mõned lingid nendele inimestel, kes mainisid, et nende Studio by Sculpey projektid/esemed muutuvad mõne aja pärast haprateks. Ma otsustasin teha mõned testid.

Kuu aega tagasi küpsetasin ma igast all-loetletust polümeersavist 5 lehte (pastamasinal paksusel 1-5, kus 1 on kõige paksem) :

* Premo! Sculpey

* Studio by Sculpey näidis – näidispakk, mille sain mõni kuu tagasi ametlikult Studio by Sculpey presentatsioonilt.

* Studio by Sculpey – ametlik produktsioon

Iga leht oli 3.5″ × 2.5″, ja ma kasutasin ühte ja sama türkiisivärvi, et vältida värvi erinevustest tingitud tulemusi.

Ainus polümeersavi “tugevuse test”, mida ma olen näinud, on voltimine või kokkumurdmine (niimoodi, et ainult otsad üksteist puudutaks) nii kaua, kui küpsetatud polümeersavi katki läheb (äkki on kellelgi veel mingeid ettepanekuid, kuidas polümeersavi tugevust testida?). Ma katsetasin seda kokkumurdmist, aga ma tahtsin samuti proovida ka paar teistsugust meetodit. Kuna minuga juhtub pidevalt õnnetusi, siis tegin katkiläinud esemetest ja nende purunemistest nimekirja. Selle abil sain koostada teise nimekirja, mis sisaldas uusi testimisvõimalusi:

* Viska savi mõne meetri kõrgusele õhku ja lase tal vastu kõva maapinda kukkuda.

* Visake savi serviti vastu mingit eset, et ta rikošetiga maad tabaks.

* Löö savi haamriga.

* Voldi savi ühte- ja teistpidi kokku umbes 5 korda.

* Ürita savi katki rebida.

Kõik savi lehed (kõik sordid, kõik paksused) elasid väga hästi üle viskamise, rikošeti ja haamri. Peale igat testi ma painutasin lehti õrnalt, et kontrollida, kas nõrgad kohad on avaldunud. Aga nad kõik olid sama tugevad.

Kokkumurdmise testi üle olin ma tulemuste üle meeldivalt üllatunud. Ma ei uskunud, et saan ka kõige peenemaid lehti kokku murda nii, et nad ei puruneks. Üks Premo! proovileht (#2) läks katki peale seda, kui olin seda üks kord kokku murdnud, aga ma arvan, et see juhtus sellepärast, et ma kiirustasin. KÕIK näidised olid väga tugevad.

Peale seda, kui olin teinud esialgsed voltimise testid, otsustasin lehekestega, mis on olin 5nda programmiga läbi pastamasin lasknud, teha karme katseid. Ma murdsin seda ühte pidi ja teistpidi 10 korda, seejärel tahtsin proovida seda niimoodi kokku murda nagu me paberiga teeme. Kui ma seda tegin, läks Premo! katki. Mõlemad Studio by Sculpey näidised läksid samuti katki.

Kõige viimaseks võtsin ma savi näppude vahele ja üritasin ta kaheks tükiks rebida. Ma ei suutnud katki rebida mitte ühtegi lehekest, mis oli #1 paksusega. #2 paksusel läksid mõlemad Studio by Sculpey katki, sama paksu Premoga! ei suutnud mina midagi teha. Ja mida peenemaks läks, seda kergemini suutsin nad tükkideks rebida. Premo jaoks oli kõik siiski rohkem prõksatusega katkiminek, Studio by Sculpey’l oli see kui rebimine.

Ma ei näe mitte mingit tugevuse vahet sellel Studio by Sculpey’l, mille sain esitlemiselt ja sellelt, mida saab poest osta. Nad mõlemad näivad vastupidavad. Mina ei märkanud küll mitte mingit haprust ka mitmeid nädalaid peale küpsetamist.

Samuti märkasin ma olulise erinevuse Premo! ja Studio by Sculpey tugevuste vahel. Vahe on selles, kuidas nad katki lähevad. Premo läheb praksatusega katki, kuid Studio by Sculpey rebeneb nagu paber. Minu meelest käitub Premo pigem kui plastik, samas kui Studio by Sculpey on pigem paberitaoline. Kuid nad ikkagi sarnaselt tugevad.”

Leitud ikka ja jälle väga produktiivse naise blogist: CraftyGoat

3 aprill, 2008 - Posted by | arvamused, huvitavat, käsitöö, polümeersavi

1 kommentaar »

  1. […] https://emicraft.wordpress.com/2008/04/03/studio-by-sculpey-tugevuse-test/ – siin on ka üks tõlgitud tekst sellest, kuidas Studio polümeersaviga katseid on tehtud. […]

    Pingback-viide kirjutas Studio by Sculpey « Emilia Käsitöö | 27 mai, 2008 | Vasta


Lisa kommentaar

